Proč sháníme
nové spolupracovníky?
Průměrný Čech dluží bankám přes 100 000 Kč, peníze v důchodu mu vystačí na méně než 3 roky, v případě ztráty zaměstnání mu dojdou rezervy zhruba za 2 měsíce a ze své výplaty je schopen ušetřit asi 1 000 Kč. Je zřejmé, že takto své finanční nezávislosti průměrný Čech pravděpodobně nikdy nedosáhne. V Money Plus se zaměřujeme na to, aby naši klienti měli dostatek peněz na věci, které jsou pro ně v životě důležité. Chceme, aby si jednoho dne mohli říct, že po zbytek života mohou už dělat jen to, co je baví, aniž by museli řešit své příjmy. Hledáme proto partnery, kteří se stanou osobními trenéry svých klientů na cestě k finanční svobodě, a manažery týmů, kteří budou kontrolovat kvalitu poskytovaných služeb.
Finanční trenér
Tato pozice není o nabízení jednotlivých smluv, jakými jsou pojištění, investice či hypoteční úvěry. Finanční trenér by měl být dlouhodobým partnerem svého klienta. Bude s ním rozebírat to, jak správně naložit s penězi, kde je možné nějaké vydělat a kde zase ušetřit tak, aby si mohl dopřát vše, co v životě bude chtít.
Na to, abyste mohli být profesionálním finančním trenérem, musíte znát nejen informace o finančních produktech (hypotečních úvěrech, stavebních spořeních, investicích do podílových fondů, životních pojištění, pojištění nemovitostí, automobilů a penzijních připojištěních), ale i správně tyto myšlenky klientovi prezentovat.
Získávání nových klientů
Hnacím motorem finančního trenéra jsou klienti, kteří ocení jeho služby. V začátcích pro Vás bude důležité získávání nových klientů. Zamyslete se, jak byste získali první zákazníky, kdybyste si otevřeli novou restauraci? Internetová reklama? Billboardy? Řekli byste svým známým? Pokud jste přesvědčeni, že se jim bude ve Vašem podniku líbit, určitě na ně nezapomenete. Přesně takto byste měli postupovat v případě získávání vašich prvních klientů ve chvíli, kdy začnete působit jako finanční trenér.
Stejně jako restaurace nemůže být živa pouze z hostů, kteří jsou vašimi známými, i v pozici finančního trenéra potřebujete získat nové klienty. Jaká reklama, si myslíte, že má největší účinek? Jsou to osobní doporučení. Pokud s Vámi budou Vaši první klienti spokojení a řeknou o vás svému okolí, máte o dostatek práce postaráno.
Analýza potřeb
S klientem detailně rozberete jeho současnou strukturu příjmů a výdajů, proberete s ním, jak se tato struktura bude měnit v případě nějaké nenadálé události a zda má připravenou rezervu v případě výrazného propadu příjmů. Po seznámení s klientovým rozpočtem se zaměříte na jeho životní cíle, abyste zjistili, co plánuje a čeho by chtěl dosáhnout.
Příprava a prezentace finančního plánu
Ke správné přípravě finančního plánu je zapotřebí důkladná znalost finančních produktů (úvěry, spoření, pojištění atd...) a finančních vzorců. Abychom tuto práci našim trenérům co nejvíce usnadnili, využíváme odborníky, kteří jsou vždy při přípravě plánů nápomocni.
K provedení správných výpočtů máme software „MoneyPlan", který byl navržen speciálně pro Money Plus.
To, že připravíte kvalitní plán, který bude přesně odrážet klientovy potřeby, pomůže mu uskutečnit jeho životní cíle a navíc ho ochrání proti nenadálým situacím, ještě neznamená, že klient se bude chtít Vašimi radami řídit. Důležitým krokem je představení plánu tak, aby si klient uvědomil, že je nezbytné vzít svou finanční budoucnost do vlastních rukou a nespoléhat se jen na solidaritu státu a možnost čerpání úvěrů.
Finanční koučink
Finanční plán ukazuje pouze cestu, jakou byste se měli vydat. Nezaručí Vám však, že se do cíle dostanete. Nejvyšší přidanou hodnotou pro klienta je osobní finanční koučink.
Úkolem finančního trenéra je, aby jeho klienti měli dostatek peněz na své osobní cíle. S klienty se snaží změnit jejich pohled na peníze a finanční “myšlení”.Pokud dokážete naučit klienty, aby si nejdříve dali stranou peníze na své cíle a až poté utráceli za méně důležité věci, tak o sobě můžete prohlásit, že jste dobrým trenérem. Cílem každého finančního trenéra je, aby jeho “svěřenec” dosáhl finanční svobody, a navíc si mohl dovolit v životě vše, co je pro něj důležité.